http://bayanbox.ir/view/1455524379244353310/%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D9%85%DB%8C%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C.jpg

اگر از دست ایمیل های تبلیغاتی به ستوه آمده اید و دوست ندارید هر روز ایمیل های مربوط به فروش سریال دریافت کنید ؛ این مطلب به شما کمک می کند در کمترین زمان از شر اکثر آنها خلاص شوید ! البته اگر از Gmail استفاده می کنید...

اکثر ایمیل های تبلیغاتی که ما دریافت می کنیم ؛ از سرور های YahooGroups است . آنطور که اطلاع دارم ؛ گویا یک حفره یا نقض امنیتی توسط غیور مردان ایرانی در یاهو گروپ کشف شده که می توانند بدون درخواست و اطلاع مخاطبین؛ ایمیلمان را وارد این گروهها کنند و برایمان ایمیل بفرستند . تقریبا راهی برای لغو عضویت از این گروهها وجود ندارد . تنها راهی که به ذهنم رسید ؛ فیلتر کردن کلی ایمیل های دریافتی از سرور های یاهوست .

مراحل :  برای اینکار از منوی بالای Gmail برروی گزینه Setting کلیک کنید .
در صفحه بعدی برروی گزینه Filters کلیک کنید و در صفحه بعد و در انتهای صفحه روی گزینه Create a new filter کلیک کنید .
فرمی ظاهر خواهد شد . در فیلد Has the words عبارت list:(<**.yahoogroups.com>) را وارد کنید .
این دستور به گوگل می فهماند که کلیه ایمیل هایی که از سرور Yahoogroups.com برایم ارسال می شود را فیلتر کن . بعد از اینکار روی گزینه Next Step کلیک کنید .

در این مرحله شما باید تصمیم بگیرید که چه بلایی میخواهید سر این ایمیل ها بیاورید !همانطور که می بینید آپشن های مختلفی برای ایمیل های انتخاب شده به ما داده شده است. می توانید کاری کنید که به اینباکستان نیایند و مستقیم آرشیو شوند (Skip The Inbox) یا آنها را اسپم معرفی کنید .

من دوراه را پیشنهاد می کنم . اول حذف کلی آنهاست که برای اینکار آخرین گزینه (Delete It) را انتخاب کنید و بر روی گزینه Create Filter کلیک کنید . اگر نمی توانید همه ایمیل های یاهو را حذف کنید ؛ برای این ایمیل ها یک Label تعریف کنید تا ایمیل هایی که احتمال اسپم بودن آنها بیشتر است را یکجا نگه دارید . برای اینکار از گزینه Apply The Filter استفاده کنید . همچنین با فعال کردن تیک Also Apply Filter To … این تغییر برای ایمیل های دریافتی قبلیتان هم انجام خواهد شد .
نکات :
1- همانطور که عنوان شد ؛ سرور های یاهو ؛ یکی از دهها راه اسپم در ایران است و با این روش یقینا از شر همه ایمیل ها خلاص نخواهید شد . ولی طبق تجربه شخصی ؛ این روش حداقل 70 درصد اسپم های شما را کاهش می دهد.
2- اگر به طور اختیاری در یکی از گروههای یاهو عضو هستید ؛ این روش به دردتان نمی خورد . چون کلیه ایمیل های یاهو را از دست خواهید داد ؛ مگر اینکه روش دوم را انتخاب کنید
3- از روش فیلتر کردن ایمیل ها در گوگل می توانید با شناسایی ایمیل اسمپر ها ؛ برای هر کدام فیلتر جدا گانه تعریف کنید . هیچ محدودیتی در تعداد فی لتر های ساخته شده در Gmail وجود ندارد.